Polityka prywatności

§ 1. Informacje ogólne

W niniejszym dokumencie znajdą Państwo szczegółowe informacje dotyczące postępowania z danymi osobowymi, zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego w Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), a także innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych.

Dokument zawiera także zasady wykorzystania plików cookies i innych technologii śledzących związanych z korzystaniem z tej strony internetowej.

Zapisy zawarte poniżej wyczerpują obowiązki informacyjne Administratora wynikające z art. 13 RODO. Kancelaria dokłada staranności, aby obowiązki te wypełnić przy zachowaniu zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej dla Państwa formy informowania.

Państwa dane osobowe oraz ich ochrona traktowane są przez Kancelarię priorytetowo, dlatego istotnym jest, by zapoznali się Państwo z niniejszym dokumentem. Działalność Kancelarii będzie się rozwijać, a wraz z nią rozwijać się będzie jej strona internetowa oraz niniejszy dokument, dlatego zalecanym jest regularne zapoznawanie się z nim.

W przypadku jakichkolwiek niejasności lub pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych, każda osoba, której dane dotyczą może zwrócić się o dodatkowe informacje na adres mailowy Administratora podany poniżej (biuro@kancelaria-ssr.pl).

§ 2. Dane administratora

Administratorem Państwa danych jest:

radca prawny Sylwia Stala-Rymarczuk, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Sylwia Stala-Rymarczuk 

ul. Pawła Włodkowica 10/6

50-072 Wrocław

NIP: 9112033096

 e-mail: biuro@kancelaria-ssr.pl

nr tel. +48 663 460 616,

(dalej jako „Administrator” lub „Kancelaria”).

§ 3. Cel, podstawa prawna i informacje o przetwarzaniu danych

Dane osobowe przekazywane przez Państwa mogą być przetwarzane w niżej wskazanych celach i na następujących podstawach prawnych:

CEL PODSTAWA PRAWNA
I INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH
Obsługa poczty, czyli kontakt z Kancelarią przez e-mail 

Wysyłając wiadomość, przekazujecie Państwo adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt mailowy. Dane są wówczas przetwarzane w celu skontaktowania się z Państwem. Podstawą przetwarzania w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, czyli zgoda wynikająca z zainicjowania przez Państwa kontaktu z Kancelarią. 

Państwa dane mogą być przetwarzane także po zakończeniu kontaktu. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Jakie dane są przetwarzane:

Imię, nazwisko, adres e-mail oraz dane wskazane w treści wiadomości.

Zawarcie i wykonywanie umowy zawartej z Kancelarią 

Jeżeli kontakt doprowadzi do nawiązania współpracy, dane będą przetwarzane w celu wykonania umowy zawartej przez Państwa z Kancelarią (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), realizowania przez Kancelarię obowiązków wynikających z przepisów prawa, tj. wystawienia faktury lub innego dokumentu, na podstawie którego dokonane zostaną rozliczenia (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO), uwzględnienia faktury w dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) oraz w celach archiwalnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla prawidłowego wykonywania umowy.

Jakie dane są przetwarzane:

Imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, PESEL, NIP, REGON, dane o prowadzonej działalności gospodarczej.

Księgowy/rachunkowy

Jest to obowiązek wynikający z przepisów prawa, realizowany w celu wystawienia faktury VAT lub innego dokumentu, na podstawie którego dokonane zostaną rozliczenia między Państwem a Kancelarią w przypadku nawiązania współpracy – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

Jakie dane są przetwarzane:

Imię nazwisko, NIP, REGON, dane dotyczące Państwa działalności gospodarczej, adres.

Archiwalny i dowodowy

Państwa dane będą przetwarzane na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów oraz w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. Jest to prawnie uzasadniony interes Administratora danych osobowych, zgodnie z treścią art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Jakie dane są przetwarzane:

Wszystkie wymienione w niniejszej tabeli.

Wykorzystanie plików cookies na stronie

Podstawą przetwarzania niezbędnych plików cookies jest uzasadniony interes Administratora lub strony trzeciej (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), jakim jest potrzeba zapewnienia prawidłowego działania strony internetowej www.kancelaria-ssr.pl.

W zakresie pozostałych (inne niż niezbędne) plików cookies, podstawą jest Państwa zgoda, która zostaje udzielona jeszcze przed pełnym załadowaniem strony internetowej (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).

Jakie dane są przetwarzane:

IP oraz zachowanie na stronie internetowej Kancelarii. Ze szczegółowymi informacjami o cookies mogą Państwo zapoznać się w dalszej części dokumentu.

Tworzenie rejestrów czynności przetwarzania danych, ewidencji oraz wykonania innych obowiązków Administratora wynikających z RODO 

Jest to obowiązek wynikający z przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO oraz z prawnie uzasadnionego interesu Administratora danych osobowych, wynikający z treści art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Jakie dane są przetwarzane:

Imię, nazwisko, adres e-mail, dane wskazane w fakturach, rachunkach oraz inne przekazane dane.

§ 4. Odbiorcy danych osobowych

Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, z których usług Kancelaria korzysta w związku z prowadzoną działalnością. Są to w szczególności podwykonawcy Kancelarii lub podmioty świadczące na rzecz Kancelarii usługi księgowe, pocztowe czy informatyczne.

Kancelaria starannie dobiera podmioty, z którymi współpracuje lub z których usług korzysta, kierując się zapewnieniem odpowiedniej ochrony Państwa danych.

Państwa dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych. Mając jednak na uwadze usługi świadczone przez podmioty trzecie na rzecz Kancelarii przy realizacji wsparcia dla usług teleinformatycznych oraz infrastruktury IT, może zdarzyć się, że wykonanie określonych czynności bądź zadań informatycznych zlecone zostanie uznanym podwykonawcom działającym poza granicami kraju. W takim przypadku przed przekazaniem danych Kancelaria upewni się, by istniał u odbiorcy tych danych odpowiedni poziom ochrony danych zgodnie z art. 45 lub 46 RODO lub dostępna była Państwa zgoda na takie przekazywanie. 

§ 5. Czas przetwarzania danych osobowych

  1. Państwa dane osobowe przetwarzane będą nie dłużej, niż jest to konieczne do celów, dla których dane osobowe są gromadzone i legalnie przetwarzane.
  2. Po tym okresie Państwa dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone. 
  3. W szczególności dane osobowe mogą być przetwarzane do czasu:
przedawnienia roszczeń lub zakończenia postępowań w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora 
wycofania zgody lub utraty przydatności w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie Twojej zgody, o ile wprost nie wskazano inaczej w momencie wyrażania zgody
zakończenia okresu wymaganego powszechnie obowiązującymi przepisami w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych wobec faktów i zdarzeń podlegających obowiązkom podatkowym lub ujęcia w odpowiednich księgach rachunkowych

§ 6. Prawa, jakie Państwu przysługują

RODO przyznaje następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  1. Prawo dostępu do informacji i obowiązek informacyjny – oznacza, że każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo wiedzieć, co się dzieje z jej danymi osobowymi. Między innymi w tym celu została stworzona niniejsza polityka prywatności i plików cookies.
  2. Prawo dostępu do danych osobowych – oznacza, że jeśli Administrator otrzyma od Państwa żądanie dostępu do Państwa danych, to ma obowiązek udzielić Państwu takiej informacji. Swoje obowiązki Administrator powinien wykonać niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca. Jeśli w tym terminie będzie to niemożliwe, obowiązkiem Administratora jest poinformować czy Państwa dane są w ogóle przetwarzane. Wówczas termin na udzielenie kompletnej odpowiedzi na Państwa żądanie może zostać przedłużony o dwa miesiące.
  3. Prawo do sprostowania danych osobowych – oznacza, że mogą Państwo żądać, aby Administrator sprostował dane nieprawidłowe lub uzupełnił dane niekompletne.
  4. Prawo do usunięcia danych osobowych, tzw. prawo do bycia zapomnianym – oznacza, że mogą Państwo domagać się od Administratora usunięcia danych osobowych oraz poinformowania osoby, której Państwa dane zostały przekazane, o ich usunięciu. Przysługuje Państwu także prawo domagania się, aby Państwa dane, które zostały przez Kancelarię upublicznione, podlegały usunięciu także przez innych administratorów. Administrator ma także obowiązek na Państwa żądanie poinformować, którym odbiorcom przekazane zostały Państwa dane podlegające usunięciu.
  5. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych – oznacza, że mogą Państwo domagać się ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych. Dzieje się tak na przykład wtedy, gdy nie zgadzają się z prawidłowością przetwarzanych danych.
  6. Prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych – oznacza, że mogą Państwo sprzeciwić się temu, aby Państwa dane były przetwarzane przez Administratora.
  7. Prawo do przenoszenia danych – oznacza, że przy spełnieniu określonych warunków mogą Państwo żądać przekazania Państwa danych bezpośrednio wskazanemu, innemu administratorowi.
  8. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych –jeśli przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie udzielonej przez Państwa zgody, przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, co jednak pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  9. Prawo do wniesienia skargi – oznacza, że gdy tylko uznają Państwo, że przetwarzanie przez Administratora danych narusza przepisy prawa, mogą Państwo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 7. Pliki cookies

Czym są pliki cookies?

Pliki cookies to krótkie informacje tekstowe, zapisywane na urządzeniu, z którego korzystają Państwo przeglądając strony internetowe (np. komputer, smartfon, tablet) oraz wszelkie inne podobne technologie służące do zbierania informacji o Państwa aktywności na stronach internetowych. 

Podczas pierwszej wizyty na stronie www.kancelaria-ssr.pl, wyświetlana jest informacja na temat stosowania plików cookies. Wtedy właśnie mogą Państwo wyrazić zgodę (zezwolić) na stosowanie plików cookies zgodnie z Państwa wyborem.

Kiedy odwiedzicie Państwo kolejny raz stronę internetową www.kancelaria-ssr.pl, witryna rozpozna urządzenie, z którego już wcześniej odwiedziliście Państwo stronę i odczyta parametry zapisanych już plików cookies. W ten sposób „ciasteczka” ułatwiają korzystanie z wcześniej odwiedzonych stron internetowych oraz w innych celach wskazanych dalej w niniejszej Polityce.

Jakie pliki cookies są przechowywane na stronie www.kancelaria-ssr.pl i do czego służą?

Poliki cookies na stronie www.kancelaria-ssr.pl mogą być dostarczane przez Kancelarię („cookies własne”), które wykorzystywane są w celu zapewnienia prawidłowego działania tej strony, np. bezpieczeństwa, stabilności, zapamiętania wybranych preferencji dot. prywatności. 

Na stronie www.kancelaria-ssr.pl pliki cookies mogą być umieszczane także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług Kancelaria korzysta („cookies zewnętrzne”).

Poniżej przedstawiono szczegółowe informacje o plikach cookies dostarczanych przez stronę www.kancelaria-ssr.pl:

CIASTECZKO CZAS PRZECHOWYWANIA NA URZĄDZENIU RODZAJ (DOSTAWCA) FUNKCJONALNOŚĆ/CEL
cookieyes-consent 1 rok Kancelaria
(cookies własne)

Niezbędny do funkcjonowania strony:

Zapisuje akceptację polityki ciasteczek i Państwa zgodę na wykorzystywanie plików cookies jako użytkownika końcowego (tzw. baner/pop-up)

Jak długo pliki cookies przechowywane są na stronie www.kancelaria-ssr.pl?

Pliki cookies mogą mieć charakter tymczasowy lub trwały. Tymczasowe pliki cookies („cookies sesyjne”) są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki, natomiast stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania przez Państwa ze strony www.kancelaria-ssr.pl i pozwalają na rozpoznanie przeglądarki przy następnej wizycie na tej stronie („cookies trwałe”). Czas przechowywania poszczególnych plików cookies zawarto w tabeli powyżej.

Jak zarządzać plikami cookies na stronie www.kancelaria-ssr.pl? 

Pliki cookies o charakterze niezbędnym zapewniają pełne i nieprzerwane funkcjonowanie strony www.kancelaria-ssr.pl. Ich przechowywanie na urządzeniu, za pośrednictwem którego uzyskujecie Państwo dostęp do strony nie wymaga Państwa zgody, stosownie do art. 173 ust. 3 pkt 2) ustawy prawo telekomunikacyjne.

W przypadku pozostałych (innych niż niezbędne) plików cookies, wybór zakresu ich stosowania oraz ewentualne wyrażenie stosownej zgody jest możliwe przede wszystkim podczas pierwszej wizyty na stronie www.kancelaria-ssr.pl z poziomu banera plików cookies (pop-up), który pojawia się w widocznym i łatwo dostępnym miejscu. W każdej chwili mogą Państwo zmienić zakres stosowania plików cookies poprzez baner, ponownie pojawiający się po kliknięciu w widżet ciasteczka widoczny w lewym dolnym rogu strony.

Stosowanie poszczególnych rodzajów cookies może zostać zablokowane również
z poziomu Państwa przeglądarki internetowej. W każdej chwili mogą Państwo zablokować instalowanie plików cookies lub usunąć cookies trwałe, wykorzystując stosowne opcje Państwa przeglądarki internetowej. 

W przypadku skorzystania z ustawień przeglądarki, sposób usunięcia plików cookies różni się w zależności od używanej przez Państwa przeglądarki internetowej. Informacje o sposobie usunięcia plików cookies powinny się znajdować w zakładce „Pomoc” wybranej przeglądarki internetowej. W razie problemów doradzam skorzystać z pliku pomocy przeglądarki lub skontaktować się z producentem przeglądarki, z której Państwo korzystacie.

Jeśli nie chcą Państwo, aby informacje o odwiedzanych stronach zapisywane były w historii Państwa przeglądarki, mogą Państwo skorzystać z trybu prywatnego (incognito), jeśli przeglądarka, z której Państwo korzystają posiada taką funkcję.

Ewentualne wycofanie zgody na cookies nie wpływa na zgodność z prawem dokonanych czynności. Usunięcie plików cookies nie jest tożsame z usunięciem danych osobowych przez Administratora, uzyskanych za pośrednictwem plików cookies. Użytkownik może sprzeciwić się działaniom Administratora opartym na danych osobowych pochodzących z plików cookies w celach opisanych powyżej, w zakresie w jakim podstawą działań Administratora jest prawnie uzasadniony interes.

W razie wątpliwości co do zakresu stosowania plików cookies oraz wykorzystywania informacji pozyskanych przy ich użyciu, w każdej chwili mogą Państwo skontaktować z Kancelarią, wykorzystując dane kontaktowe wskazane w niniejszym dokumencie.

§ 8. Postanowienie końcowe.

Niniejsza polityka prywatności i plików cookies może być uzupełniana lub uaktualniana zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia Państwu aktualnej
i rzetelnej informacji dotyczącej ich danych osobowych i informacji o nich. 

Na modyfikacje w treści polityki prywatności i plików cookies może wpłynąć np. rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych, zmiany dostawców usług lub zakres funkcjonalności na stronie.

Informacje o wszelkich zmianach zamieszczone zostaną w sposób widoczny na stronie internetowej www.kancelaria-ssr.pl.

Dziękuję, że poświęcili Państwo czas na zapoznanie się z niniejszym dokumentem.